TRÀMIT ELECTRÓNIC
QUI HA D'UTILITZAR AQUEST TRÀMIT PER A SOL·LICITAR L'ACREDITACIÓ?
- NO HAURAN DE PRESENTAR SOL·LICITUD TELEMÀTICA per a ser acreditades, ja que se'ls acreditarà d'ofici quan es dicte i publique la resolució posterior a la data en què reunisquen els requisits per a això:
A) Les persones que presten serveis com a infermer/a en:
- Els departaments de salut directament gestionats per la Conselleria.
- Les concessions sempre que siga personal estatutari. El personal laboral sí que haurà de presentar aquesta sol·licitud telemàtica.
- Els consorcis hospitalaris del Sistema Valencià de Salut.
- Els serveis centrals i les direccions territorials de la Conselleria.
B) Les infermeres i infermers que superen el corresponent curs d'adaptació impartit per l'Escola Valenciana d'Estudis de la Salut.
- HAURAN D'UTILITZAR AQUEST TRÀMIT ELECTRÒNIC les persones que presten serveis en el denominat "sector privat" del Decret 145/2020, així com en entitats de titularitat pública no enumerades en l'apartat anterior. En aquest cas, cal seguir dos passos:
1r Presentar la sol·licitud signada electrònicament mitjançant el tràmit següent:
Procediment d'Acreditació de Infermers/res. Enlace / Enllaç
2n Presentar la documentació que acompanya l'anterior sol·licitud mitjançant el tràmit d'aportació de documentació següent:
Aportació de documentació requerida per al procediment d'Acreditació de Infermers/res.
Habilitació per a l'indicació, us i autorizació de la dispensació de medicaments i productes sanitaris d'us humà de les infermeres
i els infermers en l'ambit de la Comunitat Valenciana. Enlace / Enllaç
Quant a aquesta documentació, cal aclarir que:
• La titulació o les titulacions únicament haurà de presentar-se si s'ha oposat en la sol·licitud al fet que l'Administració actuant puga consultar
o recollir aquesta documentació.
• El certificat de vida laboral de la Seguretat Social únicament haurà de presentar-se si s'ha oposat en la sol·licitud al fet que l'Administració
actuant puga consultar o recollir aquesta documentació.
• El certificat expedit per la seua ocupadora, especificant el tipus de cures de la prestació (generals, especialitzades o ambdues) i el seu
període de temps, haurà de presentar-se sempre, llevat dels supòsits excepcionals i justificats en què resulte impossible, que serien
principalment:
- Desaparició sobrevinguda de l'entitat ocupadora certificadora.
- Prestació de serveis per compte propi.
Si resulta impossible aquesta presentació, se substituirà per la presentació de la declaració responsable següent especificant el tipus de
cures d'infermeria proveïdes (generals, especialitzades o ambdues):
Model de declaració responsable. Enlace/Enllaç
NORMATIVA
DECRET 145/2020, de 25 de setembre, del Consell, de regulació del procediment d'acreditació per a la indicació, ús i autorització de dispensació de medicaments i productes sanitaris d'ús humà per part de infermeres i infermers en la Comunitat Valenciana.
INFORMACIÓ
RESOLUCIÓ de 27 d'octubre de 2021, de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual s'acorda l'ampliació del termini màxim de resolució del procediment d'acreditació a sol·licitud de persona interessada per a la indicació, ús i autorització de dispensació de medicaments i productes sanitaris d'ús humà per part d'infermeres i infermers a la Comunitat Valenciana.
LLISTAT D'INFERMERS/ES ACREDITATS/DES (Actualitzats a data 10/08/2021) Enlace / Enllaç
RESOLUCIONS D'ACREDITACIÓ
RESOLUCIÓ d'1 de juliol de 2019, de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual s'acorda l'acreditació per a la indicació, ús i autorització de dispensació de medicaments i productes sanitaris d'ús humà, en l'àmbit de les cures generals, de les infermeres i els infermers amb una experiència professional mínima d'un any en centres, serveis i institucions sanitàries de gestió
directa dependents de la conselleria competent en matèria de sanitat i adscrits a aquesta.
RESOLUCIÓ de 4 de febrer de 2021, de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual s'acorda l'acreditació per a la indicació, l'ús i l'autorització de dispensació de medicaments i productes sanitaris d'ús humà, en l'àmbit de les cures generals, de les infermeres i els infermers amb una experiència professional mínima d'un any en centres, serveis i institucions sanitàries de gestió directa dependents de la conselleria competent en matèria de sanitat i adscrits a aquesta.
RESOLUCIÓ de 30 de juliol de 2021, de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual s'acorda l'acreditació per a la indicació, ús i autorització de dispensació de medicaments i productes sanitaris d'ús humà, en l'àmbit de les cures especialitzades, de les infermeres i els infermers amb una experiència professional mínima d'un any en centres, serveis i institucions sanitàries de gestió directa dependents de la conselleria competent en matèria de sanitat i adscrits a aquesta.
RESOLUCIÓ de 21 d'abril de 2022, de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual s'acorda l'acreditació per a la indicació, ús i autorització de dispensació de medicaments i productes sanitaris d'ús humà, en l'àmbit de les cures generals i en l'àmbit de les cures especialitzades, de les infermeres i els infermers amb una experiència professional mínima d'un any en centres, serveis i institucions sanitàries de gestió directa dependents de la conselleria competent en matèria de sanitat i adscrits a aquesta, per compte propi, en centres privats o en centres de titularitat pública no dependents de la conselleria.
RESOLUCIÓ de 27 d'octubre de 2022, del conseller de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual s'acorda l'acreditació per a la indicació, l'ús i l'autorització de dispensació de medicaments i productes sanitaris d'ús humà, en l'àmbit de les cures generals i en l'àmbit de les cures especialitzades, de les infermeres i els infermers amb una experiència professional mínima d'un any en centres, serveis i institucions sanitàries de gestió directa dependents de la conselleria competent en matèria de sanitat i adscrits a aquesta, i per compte propi, en centres privats o en centres de titularitat pública no dependents de la conselleria