Fomentar i assegurar l'ús de llenguatge no sexista i no discriminatori en els documents i informes elaborats per la Conselleria:
- Les unitats administratives dels diferents òrgans directius, amb anterioritat a remetre al Servei de Coordinació Administrativa i Assessorament Tècnic (SECOA), per a la seua traducció al valencià, el text de les ordres, resolucions, actes, anuncis, etc, susceptibles de publicació, els remeten per correu electrònic en format word a la Unitat d'Igualtat.
- La Unitat d'Igualtat realitza les observacions que, si és el cas, considera oportunes, a fi d'assegurar un llenguatge no sexista i no discriminatori, remetent-les novament a la unitat administrativa corresponent.
- La unitat proponent ha d'adaptar el text projectat a les observacions efectuades per la Unitat d'Igualtat o, en cas contrari, justificar els motius que ho impedixen, continuant amb el corresponent procediment.
- El SECOA haurà d'assegurar-se que, abans de la traducció al valencià, el text ha sigut revisat per la Unitat d'Igualtat.
Assessorar en l'elaboració d'informes sobre impacte per raó de gènere:
- Quan una norma està en procés d'elaboració (quan ja estan perfilats els seus aspectes fonamentals), els òrgans directius sol·liciten de la Unitat d'Igualtat el corresponent assessorament per a elaborar els informes preceptius sobre impacte de gènere, adjuntant l'esborrany de la mateixa en format word.
- La Unitat d'Igualtat presta el dit assessorament, facilitant el model d'informe per al seu ompliment. (Veure ací)
- Els òrgans directius elaboren l'informe, havent d'incloure un incís final on es faça constar que per al mateix s'ha comptat amb l'assessorament de la Unitat d'Igualtat i que el text que es promou fa un ús inclusiu del llenguatge.
- El SECOA haurà d'assegurar-se que, abans de tramitar el projecte normatiu en qüestió, el centre directiu ha sigut assessorat per la Unitat d'Igualtat.
Seguiment, avaluació del desenvolupament i grau de compliment de la normativa vigent en matèria d'igualtat entre dones i hòmens:
- La Direcció General de l'Institut Valencià de les Dones i per la Igualtat de Gènere remet a les Unitats d'Igualtat de les conselleries unes fitxes per al compliment de la Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat per a la Igualtat de Dones i Hòmens i de les lleis contra la violència contra les dones.
- La Unitat d'Igualtat distribuïx entre els centres directius la fitxa i instruccions per al seu ompliment, assessorant-los davant dels dubtes.
- La Unitat d'Igualtat arreplega i revisa les fitxes omplides i les remet a la Direcció General de l'Institut Valencià de les Dones i per la Igualtat de Gènere.
Informe d'impacte de gènere dels pressupostos:
- La Direcció General de Pressupostos de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic presidix la Comissió de l'Informe d'Impacte de Gènere dels Pressupostos de la Generalitat, on estan representades totes les conselleries amb dos membres (Unitat d'Igualtat i Servei de Gestió Econòmica i Pressupostària). La Direcció General de l'Institut Valencià de les Dones i per la Igualtat ostenta la Vicepresidència. En la comissió es consensua la metodologia que s'ha de seguir per a l'elaboració del dit informe. Es classifiquen els programes pressupostaris en funció del seu impacte. La Direcció General de Pressupostos remet les instruccions i fitxes per al seu ompliment a les Unitats d'Igualtat.
- La Unitat d'Igualtat distribuïx entre els centres directius la fitxa i instruccions per al seu ompliment, assessorant-los davant dels dubtes.
- La Unitat d'Igualtat arreplega i revisa les fitxes omplides i les remet a la Direcció General de Pressupostos.
- La Direcció General de Pressupostos redacta l'Informe d'Impacte de Gènere dels Pressupostos i remet l'esborrany als membres de la Comissió.
- La Comissió aprova l'Informe d'Impacte de Gènere dels Pressupostos.