Informació i recomanacions de Salut Pública relatives a la DANA
Neteja i ventilació de l'edifici:
- S'haurà de garantir el manteniment de la neteja i ventilació de les aules que s’utilitzen per a l'activitat docent.
- És convenient ventilar diàriament per a reduir la humitat de les aules. Es recomana ventilar obrint portes i finestres.
- Mentre persistisca l'actual situació de contaminació de l'aire per partícules en suspensió s'aconsella ventilar a primera hora del matí abans que l'aula estiga ocupada per l'alumnat.
- Una vegada obert el centre educatiu, si queden espais que encara no hagen sigut habilitats, s'hauran de senyalitzar de manera adequada per a evitar l'accés..
- S'han d'evitar acumulacions d'aigua en recipients on s'emmagatzeme aigua (bidons, poals, etc..) i altres estructures per a impedir la proliferació de mosquits.
- S'aconsella que el personal i alumnat porte calçat que puga netejar-se fàcilment. De manera addicional es podria considerar portar calçat de recanvi per a mantenir les condicions de neteja del centre.
Aigua potable i aliments:
- L'ajuntament és l'autoritat competent per a informar sobre el subministrament i consum d'aigua, han de seguir-se les seues indicacions.
- És necessari complir les mesures d'higiene i neteja tant en el menjador com a les aules o espais habilitats per a aquest servei.
- S'ha d'extremar la neteja i desinfecció dels utensilis i superfícies que vagen a estar en contacte amb aliments.
- Davant qualsevol dubte relacionat amb les condicions higienicosanitàries de la cuina i/o els espais habilitats com a menjador, s'aconsella contactar amb la unitat de Seguretat Alimentària del Centre de Salut Pública corresponent, en funció del municipi en el qual es trobe el centre educatiu.
Rentada de mans:
- És important emfatitzar la higiene de mans, llavant-se les mans amb aigua i sabó sovint i, en qualsevol cas, sempre abans i havent dinat i manipular aliments, així com en anar al lavabo o tornar del pati.
Ús de màscares:
- De manera general no és necessari l'ús de màscares en xiquets, xiquetes i adolescents.
- El moviment dels llots secs acumulats per la DANA pot produir l'augment de la pols i les partícules suspesos en l'aire. En el cas de les persones pertanyents a grups de risc especialment sensibles a les partícules en suspensió (ex. amb malalties respiratòries cròniques), es recomana evitar l'estada prolongada a l'aire lliure. Addicionalment, es recomana l'ús de màscara FFP2 en l'exterior.
Acompanyament emocional
L'acompanyament emocional és una part imprescindible per a l'atenció integral de les persones afectades en situacions de crisis. Per aquesta raó, la Direcció General d'Innovació i Inclusió Educativa juntament amb el CEFIRE d'Educació Inclusiva, Benestar i Salut Mental, han desenvolupat diferents actuacions per a donar resposta a tota la comunitat educativa.
Guies d'acompanyament emocional:
Acompanyament emocional, a centres educatius, en situacions de crisis
Ofereix orientacions per a donar la millor resposta educativa, explica reaccions en la infància i en l'adolescència davant situacions de crisis, explica com acompanyar des de l'aula i com acompanyar el duel segons l'edat, així com orientacions per a afavorir l'autocura docent.
Acompanyament emocional per a centres receptors d'alumnat afectat per la situació de crisi
Ofereix orientacions per a centres receptors d'alumnat afectat, dirigides a: equip directiu, equip o departament d'orientació, persona coordinadora d'igualtat i convivència, equip d'intervenció i equip docent.
Programa de formacions d’acompanyament emocional
S'estan realitzant formacions sobre intervenció en situacions de crisis i acompanyament emocional, aportant recursos addicionals per a poder dur a terme a l'aula.
Tota les sessions d'aquestes formacions i els materials que s'ofereixen queden disponibles per a tot el professorat en AULES AUTOFORMACIÓ.
Se recomana informar-se només a través de canals oficials per a assegurar que la informació és segura i fiable. Per a més informació, se suggereix consultar la web de la Conselleria de Sanitat.