INTRODUCCIÓ

La finalitat d'este programa és protegir i millorar la salut de la població infantil, des del naixement fins als 14 anys d'edat, per mitjà de l'atenció programada pediàtrica, que es concreta en la realització d'exàmens de salut en edats establides. L'atenció integral a la salut del xiquet ha d'incloure estes activitats de promoció de la salut i de prevenció de malalties amb l'atenció curativa i rehabilitadora.

Donada la repercussió que tenen els problemes de salut en els xiquets i xiquetes en edat escolar en l'aprenentatge i adaptació al medi escolar, es garantix la realització d'un examen de salut a l'inici de l'escolarització i en cada canvi d'etapa educativa.

DADES DEL PROGRAMA

Secció o servici que el desplega:   Salut Infantil i de l'Adolescència / Serv. de Programes de Promoció de la Salut i Prevenció

Dates d'inici i fi previstes:   El programa s'oferix a tots els xiquets de la Comunitat Valenciana des que es va regular pel Decret 147/ 1986.

Població a qui va dirigit:  Xiquets/es de 0 a 14 anys

Àmbit:  Maternitats, centres d'atenció primària i altres institucions.

JUSTIFICACIONS

L'atenció de la salut infantil té una gran repercussió tant en la salut durant els primers anys de vida com en l'edat adulta. L'efecte de la prevenció de malalties, la detecció precoç de riscos i el seu tractament i la creació d'hàbits saludables en la infància, perdura en etapes posteriors i permet una millor qualitat de vida de cada persona.

OBJECTIUS

Generals

La finalitat d'este Programa és protegir i millorar la salut de la població infantil, des del naixement fins als 14 anys d'edat.

Específics

  • Efectuar als xiquets/es de 0 a 14 anys els exàmens de salut establits.
  • Desplegar mesures preventives eficaces.
  • Detecció precoç en els xiquets dels riscos i problemes de salut i atenció específica.
  • Aportar els consells sobre atencions de salut adequades a l'edat i circumstàncies de cada xiquet.

ACTIVITATS

   Activitats que es faràn per al Programa de Supervisió de la salut infantil:

  • Anamnesi
  • Somatometria
  • Exploració clínica general i per òrgans, aparell i sistema.
  • Detecció precoç dels riscos més rellevants en cada etapa o edat.
  • Immunitzacions a les edats corresponents.
  • Educació per a la salut.

METODOLOGIES

Metodologia/es que s'apliquen per al Programa de Supervisió de la salut infantil:

  • El programa és du a terme fonamentalment pel pediatre i el personal d'infermeria, amb la col·laboració de treballadors socials i d'altres professionals sanitaris.
     

NORMATIVA LEGAL

Normativa legal associada al Progama de Supervisió de la salut infantil:

ENLLAÇOS D'INTERÉS

Enllaços d'interés per al Programa de Supervisió de la Salut Infantil: