Destaquem
Salut Publica
Visualització del menú
Denúncies
Presentació de denúncies sobre aliments i establiments alimentaris.
Què és una denúncia?
L’acte pel qual qualsevol persona, física o jurídica, en compliment o no d’una obligació legal, posa en coneixement d’un òrgan administratiu l’existència d’un determinat fet que puga generar un risc per a la salut pública en matèria de seguretat alimentària i/o constituir una infracció administrativa, sense pretendre amb això, obtindre compensació o rescabalament de danys. La denúncia té l’única finalitat d’informar l’Administració d’un possible risc alimentari.
Quina informació ha de figurar en una denúncia?
• Dades identificatives del denunciant.
• Dades de l’establiment alimentari: nom comercial i adreça.
• Descripció breu i clara dels fets objecte de la denúncia, en què s’exposen totes les circumstàncies que puguen servir per a investigar i provar el denunciat.
• En el cas que la denúncia implique un producte alimentós, hauran de constar aquelles dades que permeten identificar-lo fàcilment (nom, marca comercial, dades del fabricant o marquista que figura en l’envàs, lot, data de caducitat/consum preferent).
A on s’ha de presentar la denúncia?
Si punxeu en l’enllaç següent, accedireu al tràmit de presentació de denúncies en matèria de seguretat alimentària.
Accés al tràmit