Ajuda Sol·licitud de Cita en Atenció Primària

A través d′este procediment, es pot sol·licitar cita prèvia per a metges i infermers de tota la xarxa d′Atenció Primària de la Comunitat Valenciana que estiga informatitzada amb el sistema Abulcassis.

El sistema ABULCASSIS connecta els centres i els sistemes d′informació d′atenció primària i especialitzada de manera que tota la informació clínica i administrativa del pacient està centralitzada i disponible des de qualsevol punt de la xarxa assistencial pública (consultoris, centres de salut, centres d′especialitats i hospitals).

En cas de, per motius tècnics, no poder realitzar la cita per Internet, li preguem que la realitze per mitjà de contacte telefònic amb el seu centre de salut.

Per a fer qualsevol consulta sobre la tramitació d′este servici pot utilitzar el Telèfon d′Informació 012.

Per a usar el servici de cita prèvia, el ciutadà ha d′identificar-se proporcionant al sistema les dades d′identificació relatives al número SIP de la seua targeta sanitària i la seua data de naixement. Així, els ciutadans tenen accés a través d′Internet a l′agenda del seu metge i poden seleccionar la data i l'hora de consulta que més s′ajuste a les seues necessitats.

El procediment que s′ha de seguir és:

  1. S′introduïxen el número SIP i la data de naixement
  2. Si el centre al qual està assignat el pacient està configurat perquè se′l puga citar per Internet, es mostren els servicis (Medicina Familiar, Pediatria i Infermeria) que té el centre.
  3. Se selecciona el servici per al qual es vol demanar cita. Si el pacient ja té una cita per a eixe servici en el centre, es mostra esta cita per a poder anul·lar-la.
  4. Se selecciona la data a partir de la qual es vol demanar cita. Opcionalment, es pot triar l′interval horari.
  5. Es mostren els 3 primers buits que complixen la condició seleccionada.
  6. Se selecciona un dels buits.
  7. Al confirmar la cita, es pot imprimir una nota com a recordatori.


És possible que l′oferta de cites que proporciona el sistema no satisfaça les necessitats del pacient. Això pot ocórrer perquè el sistema no posa a disposició de la cita prèvia la totalitat dels facultatius o infermers. En este cas, se suggerix que es telefone directament al centre o que hi acudisca.