- D'entre els membres dels CBAs es designaran les persones que ostentaran el càrrec de la presidència, la vicepresidència i la secretaria. La resta de membres actuaran com a vocals del comitè.
- El CBA sempre serà convocat per la presidència, amb l'antelació establida en el seu RRI, per a facilitar l'estudi del cas i els documents referents al mateix.
- En els casos d'urgència, i de forma excepcional, podrà seguir-se un procediment diferent a l'establit en el punt anterior, de conformitat amb el que establisca el seu RRI.
- El CBA es reunirà en sessió ordinària, almenys, quatre vegades a l'any.
- El CBA podrà crear subcomissions per a temes concrets.
- El comitè disposarà d'una comissió permanent per a aquells casos, l'estudi dels quals i la seua resposta, no puguen ser diferits a una reunió ordinària.
- El CBA podrà ser requerit en la seua funció assessora per professionals de la institució, per la pròpia institució i per persones usuàries del sistema sanitari públic.
- El dictamen emès pel CBA es remetrà sempre per escrit a qui ho haguera sol·licitat.
- Els membres i la secretaria del comitè garantiran el caràcter confidencial de tota la informació a la qual tinguen accés i preservaran el secret de les deliberacions dels seus membres.
- Sense perjudici del que es disposa en l'Ordre 8/2016, de 23 de novembre, les seues possibles disposicions de desenvolupament i el regulat en els respectius RRI, els CBAs ajustaran el seu funcionament al que es disposa en La llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim del Sector Públic.
- Cada CBA elaborarà una memòria anual de les seues activitats que serà remesa al CBCV