Sol·licitud de Cita Prèvia Sol·licitud de Cita Prèvia

Problemes freqüents Problemes freqüents

 

Microsoft Internet Explorer 8 NO imprimix correctament la cita

 

Este és un comportament reconegut per Microsoft. A l'estar incrustada l'aplicació de CITA l'última pantalla on es mostra l'hora i dia de la cita no s'imprimix correctament. Fins al moment no s'ha pogut solucionar este comportament

 

 

El Microsoft Internet Explorer 7 em bloqueja el contingut

 

En l′Internet Explorer 7 pot aparéixer una finestra amb el missatge "El contingut s'ha bloquejat perquè no està signat per cap certificat de seguretat vàlid". Per a resoldre el problema, polse el botó dret del ratolí sobre la barra groga de l'explorador i seleccione "Mostrar el contingut bloquejat". La pàgina es recarregarà i pot tornar a seleccionar "Sol·licitud de cita en Atenció Primària" en el menú de l'esquerra.

 

Microsoft Internet Explorer 7

 

 

Sessions caducades amb el navegador Apple Safari

 

Representa un problema amb les galetes (cookies), cal activar-les tal com s'indica en l'apartat 'El meu navegador diu que necessite activar les galetes'

 

 

El meu navegador diu que necessite activar les galetes

 

Per al funcionament correcte de la cita per Internet, necessita tindre activades les galetes (cookies) en el navegador. Per a habilitar-les, ha de seguir el procediment següent, segons quin siga el seu navegador:

  • Internet Explorer 6 y 7
    • Dins de l′Internet Explorer, faça clic en el menú "Eines" / "Tools"
    • Després, faça clic en "Opcions d'Internet..." /"Internet Options..."
    • S′obri una finestra en la qual hem de fer clic en la fitxa "Privacitat" / "Privacy"
    • Arrosseguem la barra (slider) a la posició "Mitjana alta" / "Medium High" o bé a l′opció "Mitjana" / "Medium", i acceptem els canvis
  • Internet Explorer 5
    • Dins de l′Internet Explorer, faça clic en el menú "Eines"/ "Tools"
    • Després, faça clic en "Opcions d'Internet..." /"Internet Options..."
    • S′obri una finestra en la qual hem de fer clic en la fitxa "Privacitat / "Privacy"
    • Fem clic en la icona Internet i després col·loquem la barra en l′opció de "Mitjana", i acceptem els canvis
  • Netscape Navigator 4
    • Dins del Netscape Navigator, fem clic en el menú "Edita"
    • Després, fem clic en "Preferències..." / "Preferences..."
    • S′obri una finestra en la qual hem de fer clic en la fitxa "Avançat" / "Advanced"
    • Fem clic en "Acceptar totes les galetes" / "Accept all cookies", i acceptem els canvis fent clic en el botó "OK"
  • Netscape 6
    • Dins del Netscape 6, fem clic en el menú "Edita" /" Edit"
    • Després, fem clic en "Preferències..." / "Preferences..."
    • S′obri una finestra en la qual hem de fer clic en la fitxa "Avançat" / "Advanced"
    • Fem clic en l′ítem "Galetes" i després clic en "Habilitar totes les galetes" / "Enable all cookies", i acceptem els canvis fent clic en el botó "Acceptar" / "OK"
  • Opera 9
    • Dins del navegador polse F12.
    • Active l′opció "Activar huellas"
  • Mozilla Firefox
    • Dins de Mozilla Firefox faça clic en el menú "Eines" / "Tools"
    • Després fer clic en "Opcions..." /"Options"
    • S′obri una finestra en la qual hem de fer clic en la fitxa "Privadesa" / "Privacy"
    • Marquem l'opció d'acceptar les galetes
    • Acceptem els canvis
  • Apple Safari
    • Per a accedir a la cita per Internet amb Apple Safari i, pel fet que està accedint a una altra pàgina des de la pàgina de Sanitat, ha d'activar les galetes amb l'opció ‘Sempre'. Per a això:
    • Dins de l'Apple Safari faça clic en el menú "Edició"
    • Després clique en "Preferències"
    • S'obri una finestra en la qual hem de fer clic en la fitxa "Seguretat"
    • Seleccionem, en l'apartat ‘Acceptar galetes', l'opció ‘Sempre'. Acceptem els canvis.

 

 

Què són els certificats? Per què em diu que no és vàlid?

 

El servici de cita per Internet està certificat per l'entitat certificadora de la Generalitat, i és possible que la configuració de seguretat del seu navegador o del seu antivirus no li permeta accedir a la pàgina. Pot instal·lar-se la certificació de la pàgina de l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana (Root CA a http://www.accv.es/va/ajuda/descarregar-certificats-digitals/

 

Certificats amb Mozilla Firefox 3

 

Per accedir a la cita prèvia per Internet amb Mozilla Firefox 3 s'han de tindre els certificats de la GVA instal·lats. Hi han dues sol·lucions possibles:

 

1. Al accedir per primera vegada a la cita prèvia amb Firefox 3 apareix la seguent pantalla:


   Firefox

 

   - Hem de polsar sobre l'enllaç "O puede añadir una excempción…" . Aquest en enllaç ens mostra el missatge següent:


        Firefox

 

   - Hem de polsar sobre el botó Añadir excepción.... Ens apareix la següent finestra:

 

Firefox


 

   - Amb la URL que s'especifica polsem Obtener certificado i assegurant-se que està marcada l'opció Guardar esta excepción de manera permanente podem ja polsar Confirmar excempción de seguridad

 

   - A continuació es mostra la pàgina de la cita prèvia per Internet.

 

2. Instal·lar els certificats directament des de la pàgina de l'ACCV:
   - Seguir les instruccions de l'ACCV: http://www.accv.es/fileadmin/Archivos/descargas_manuales/guiarapida_fx_c.pdf

 

   - No aconseguisc veure algun dels botons o part de la informació: La pàgina de cita prèvia està preparada per a configuracions de pantalla superiors a 800x600. Per a establir esta configuració, en Windows polse Inicia ->Tauler de control -> Pantalla. En la pestanya "Configuració" es pot establir la resolució de la pantalla a 800x600 o 1024x768.

 

Una altra opció és anar directament a l'adreça https://www.tramita.gva.es/tramitacion/presentaciontramite.jsp?idtramite=CS-SOLOCITASIP&idioma=2&_estilopropio=N , en la qual no apareixen els marcs i la pàgina s'hauria de veure bé.

 

   - La cita prèvia em diu que el SIP és incorrecte: Assegure's que ha introduït correctament el número SIP i la data de naixement. La data de naixement s'introduïx de la manera següent:

 

Microsoft Internet Explorer 7

 

En les primera casella s'introduïx el dia del mes en què va nàixer. Ha de tindre dos dígits, açò és, si va nàixer el dia 6 ha d'introduir '06'. La mateixa regla per a la segona casella, el mes en què va nàixer. La tercera casella és per a l'any amb quatre dígits. Així, si va nàixer el 6 de juny de 1974 ha d'introduir:

 

 Microsoft Internet Explorer 7
 

D'altra banda, ha de tindre en compte que, per a disposar d'este servici, el seu centre de salut ha d'estar informatitzat amb el sistema Abulcassis. Per a esbrinar si el seu centre té la possibilitat de sol•licitar cita per Internet, li demanem que es pose en contacte amb el seu centre de salut.

 

En el cas que introduïsca correctament les dades i en el seu centre de salut li diguen que té possibilitat d'usar este servici, probablement hi haja algun error en les dades que tenim arreplegades de vosté. Comprove les seues dades en el telèfon gratuït 900 66 2000.

 

Problemes sobre els formats d'hora i data

 

Per a omplir les dades relatives a la data de naixement, escriga el dia amb dos dígits (01-31), el mes amb dos dígits (01-12) i l'any en la pantalla:


Fecha vacía

 

Per exemple, si vosté ha nascut el 3 de març de 1970, introduïsca:

 

 Fecha rellena

 

En el moment de seleccionar la data a partir de la qual necessita la cita, use el format dd/mm/aaaa, com en el cas anterior. Per exemple, per a introduir el 6 de juny de 2011, introduïsca:

 

A partir del dia
 

Quant al format d'hora requerit, és el format hh:mm, és a dir, per a una cita a partir de les 8 del matí i fins a les 7 i cinc de la vesprada, el format és:
 

Formato de hora

 

Problemes relatius al navegador CHROME

 

 

 

El problema ve quan s'accedix a la CITA des de Chrome. Este navegador té un comportament particular quan mostra un frame https en una web http i no és capaç de mostrar el quadro d'alerta de seguretat necessari per a validar el certificat i poder veure l'aplicació. Si ho mostrara, l'usuari podria fer clic en "continuar" i a partir d'eixe moment ja no tindria el problema

 

 

Origen: L'usuari accedix a la webCS per a sol·licitar cita en el metge a través de Chrome

Problema: En el centre de la pàgina, on hauria de carregar l'aplicació de cita prèvia, no càrrega el formulari de validació, apareix en blanc

Solució:  

1.- L'usuari ha de carregar en una finestra nova la URL origen: https://www.tramita.gva.es/tramitacion/app?_clase=citaPrevSIP&_servicio=iniciartramite&_estilopropio=S&_idioma=1

2.- Chrome li mostrarà l'advertència de seguretat, l'usuari farà clic en "continuar" i el certificat es validarà i ubicarà en la ruta correcta